9.3.17


SOLUSI UNTUK KEKAL RAMPING 
TANPA MAKAN BANYAK 


KAU TAK RASA APA AKU RASA!!!
Pernah rasa DOWN masa LUNCH dengan kawan sepejabat? Tengok kawan lain, alahai. Walaupun berbaju kurung saja tapi nampak keayuan. Banding dengan aku???
Baju kurung sendat macam 6 bulan hamil.
Dah le GEMPAL, PENDEK pula. Bila jalan sebelah member, nampak sangat aku macam panda terkedek kedek. Jika tinggi mesti macam HULK. Oh badan ku!!!
Yang paling sedih bila berkumpul ramai2, ada yang mulut laser siap BERGURAU. Makanan tak habis jangan risau membazir, ada CLEANER khas akan perabis licin.
Ya lah kan, badan kita ni macam tong!!! Tapi masalahnya MEMANG BETUL pun. Lastly memang aku juga perabiskan makanan.
Aku lah yang melicinkan pinggan. Iyalah kan..MEMBAZIR tu kan KAWAN SYAITAN. So aku ni kira bukan golongan berkawan dengan syaitan lah kan. Alhamdulillah
Tapi aku tak boleh biarkan kegemukan ku menjadi BRANDING diriku. Tak mau aku digelar GEMUK. Malu bila kawan suami perli
"Kereta u x balance lah, senget kiri"
Memang bengang, malu, pilu semua ada!!! Dan aku tahu puncanya sebab aku ni terlalu berselera makan!!!
Aku GAGAL ikut DIET ATKINS. KENA MAKAN PILIH2.
Aku GAGAL BERSENAM dan BAKAR KALORI. Biasanya aku bertahan istiqamah 2 3 minggu je.
Nak makan NASI SEGENGGAM saja???
Dah cuba 2 hari je aku tahan derita.
AKU KENA KAWAL MAKAN. TAPI AKU BERSELERA MAKAN.
PUNCA AKU GEMUK ADALAH MAKAN.
PUNCA AKU TERMENGAH2 NAIK TANGGA ADALAH BERAT BADAN NI.
PUNCA AKU MULA SAKIT LUTUT ADALAH MAKAN.

So aku kena mencari SOLUSI :

πŸ‘AKU KENYANG TANPA PAKSAAN.
πŸ‘ NAK KEMPIS PERUT
πŸ‘ NAK RINGAN BADAN
πŸ‘ NAK HILANG SAKIT LUTUT
πŸ‘NAK MAKAN BILA LAPAR JER

Aku nak ikut SUNNAH RASULULLAH SAW " MAKAN BILA LAPAR, BERHENTI SEBELUM KENYANG "
So aku SUDAH MENCUBA KD SLIM keluaran Al Mujahid Trading.
MasyaAllah TabarakAllah. Impian menjadi kenyataan. Aku hanya perlu MELUMURKAN KD SLIM selepas mandi pagi dan petang.
Hasilnya aku rasa KENYANG.
Kawan2 pejabat PELIK. Ada siap komen" ntah2 buang tebiat" Aku tak lagi LUNCH.
Alhamdulillah memang rasa KENYANG. Jika dipaksa pun tak boleh habis. Now aku MAKAN NASI SEGENGGAM TANPA PAKSAAN @ TERPAKSA.
Jika dulu aku asyik LAPAR. Nak mengunyah jer. Ada jer aku teringin nak makan. But not now!!! Itu hanya lipatan sejarah.
Aku tak mau kurus dipaksa. Aku nak berat badan ku turun secara IKHLAS. Alhamdulillah KD SLIM membantu

✔MERINGANKAN BADAN
✔MENGAWAL SELERA MAKAN
✔MEMBERIKAN RASA KENYANG
✔MEMBERIKAN TENAGA TANPA MAKAN BANYAK
✔MENGEMPISKAN PERUT
✔MENGECILKAN UKURAN BADAN
✔MEMUDAHKAN PERGERAKAN
✔MEMBERIKAN SEMANGAT UNTUK KEKAL SIHAT DAN RAMPING





















No comments:

Post a Comment