9.3.17



4 RAHSIA HERBA DALAM MENINGKATAN METABOLISMA ANDA




  Halia




Herba ini mempunyai kandungan yang dapat meningkatan metabolisma. Penyelidikan telah dijalankan dan menemui bahawa halia mempunyai kualiti yang mampu menahan lapar anda, ia memainkan peranan yang penting dalam menurunkan berat badan. Untuk mencuba, masak dengan menggunakan halia atau air rebusan dari hirisannya. 



Kunyit









Kunyit banyak ditemui dalam makanan india dan juga kari. Ia merupakan salah satu herba yang menjadikan hidangan (kari) anda kekuningan. Ia mengandungi curcumin iaitu satu bahan yang dijumpai dalam beberapa kajian haiwan yang berkemungkinan dapat membantu mengurangkan berat badan melalui pengawalan gula dalam darah dan juga mempengaruhi komposisi lemak dalam badan. Untuk percubaan dengan menggunakan kunyit ini, warnai makanan anda dengan menabur sedikit kunyit di atas brokoli atau bunga kubis. Ia juga sesuai digabungkan didalam sup atau stew.





Jintan putih









Untuk bahan yang sedikit pedas ini kebanyakannya selalu ditemui dalam makanan Latin, Mexico, Amerika dan Asia. Ia juga merupakan diantara herba yang mampu menaikkan suhu badan dan metabolism, yang juga mampu menurunkan berat badan anda. Anda boleh menggunakan jintan putih ini sebagai ganti untuk lada hitam. Tambahkan ia kedalam sayuran anda atau daging yang dipanggang. Kombinasi antara jintan putih dan ubi kentang di dalam hidangan anda adalah yang terbaik! Anda patut cuba. 






  Kulit kayu manis










Ada di antara anda yang tidak suka kulit kayu manis? Ini adalah salah satu herba yang diketahui oleh kebanyakan orang dan  ini adalah perkara yang paling menarik dalam menurunkan berat badan anda. Ia membantu dalam mengawal aras gula dalam darah anda, seperti yang anda juga tahu, aras gula dalam darah adalah membawa kepada peningkatan kepada penyimpanan lemak dalam badan. Jadi herba ini membantu dari menghalang keadaan ini dari terus berlaku dan membenarkan anda untuk terus menurunkan berat badan secara lebih mudah. Ia juga membuatkan anda berasa lega  dan puas kerana anda akan rasa kurang lapar. Tambah satu sudu kecil ke dalam teh anda atau tabur sedikit di atas bijirin untuk sarapan pagi yang lebih produktif. 



P/s : Jangan lupa mulakan hari anda dengan produk KDSLIM untuk kesan yang lebih menakjubkan dan salam jumaat semua :) - Al-Mujahid Trading-


No comments:

Post a Comment