23.2.17

Kelas Langsir  & Telekung  alMujahid diam tak diam telah bertahan di Msia selama.hampir 14++ tahun.

Suatu masa yang terasa singkat namun melihat anak yang saya kandung dulu sewaktu mula mengajar telah membesar maka saya tersedar 
"Lama dah alMujahid mengajar dan ribuan pelajar telah berjaya dan ada juga gagal."

Kelas yang sinonim dengan gelaran yuran yang mahal, tanpa mesin jahit ketika belajar, hanya waktu singkat


Tapi itulah hakikatnya.
jika dulu 1 hari untuk sesi pagi saja.
kemudian sesi petang sambung hari lain.

Kemudian kelas langsir pagi petang 1 hari saja dan kelas telekung hari lain.
بسم الله الرحمن الرحيم
 اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه 
وسلم

Harini saya seronok melihat gambar seorang bayi iaitu anak sahabat saya di tahnikkan oleh ulamak Sheikh Nuruddin Marbu al Banjari.

Subhanallah Maha Suci Allah , di mana
apabila kita memandang bayi, tak kira  bayi itu berbangsa apa sekalipun, berkulit apa sekalipun, berwajah apa sekalipun, pasti kita yang ada sifat RAHMAH di dalam diri, akan menyukai bayi itu.    
Kita juga akan merasa seronok melayan bayi tidak kiralah berbangsa  India, Cina, orang putih atau orang hitam, kita akan tetap seronok melihat wajah bayi. 

Dan bayi-bayi yang dilahirkan walaupun berbangsa apa sahaja, walaupun beragama apa sahaja, tetap adalah Ahli Syurga sehinggalah mereka baligh.  

Dan bila kita melihat bayi, seperti saya seorang ibu yang anak-anak telah besar, pasti rasa teringin. Ingin semula untuk ada bayi, ingin semula menyusukan bayi, ingin semula mendodoikan bayi, dan ingin semula melakukan segala-galanya bersama dengan bayi.  

Saya teringat kisah saya dengan kelima-lima anak saya di mana ada satu sindrom iaitu bayi yang masih di dalam pantang. Mereka menangis setiap malam.

 Saya sendiri tidak tahu mengapa,  ketika  dalam tempoh berpantang pada setiap jam 10.00 malam, mereka akan mula menangis.

 Dan yang peliknya, mereka menangis bukan seperti biasa-biasa. Tetapi mereka menangis seperti dalam keadaan sedang dalam kesakitan, seperti sedang dicubit-cubit, sedang dikeronyok badan mereka. 

Bayangkan setiap malam, tepat jam 10 anak saya akan mula menangis melalak.

Biasanya suami akan membacakan ayat-ayat Al Quran dan melaungkan azan, menyapu minyak urut dan sebagainya, namun bayi kami tetap akan menangis. 

Sindrom menangis malam bagi bayi saya dulu, biasanya berlaku setelah mereka berusia 20 hari dan ke atas. Keadaan ini menyebabkan saya menjadi fobia menanti detik 10.00 malam. 

Setelah diazankan mereka akan berhenti menangis seketika tetapi kemudian akan terus menangis dan yang peliknya setelah jam menunjukkan pukul 2.00pagi,mereka akan berhenti menangis.

Setiap malam berlaku perkara yang sama menyebabkan saya menjadi seorang ibu yang stress ketika di dalam tempoh berpantang. Yang rasa ingin menangis dan menjerit bersama-sama dengan bayi itu ketika mereka menangis bersungguh-sungguh.

Dan kita dalam keadaan berpantang tidak dapat duduk lama untuk mendodoikan,untuk menyusukan dan sebagainya, menyebabkan kita turut sama hendak menangis seperti bayi yang sedang menangis.

Sewaktu anak saya masih kecil, saya pernah berdoa kepada Allah SWT, "Ya Allah Ya Tuhanku, apakah yang perlu aku lakukan Ya Allah setiap malam mereka menangis. Berikanlah ilham kepadaku, bagaimanakah harus aku lakukan untuk merawat anakku.." 

MasyaAllah Tabarakallah.Rupa-rupanya maqbul doa saya itu. Bukan untuk anak-anak saya tetapi untuk anak-anak orang lain.

Alhamdulillah. Allah telah pinjamkan KD Speechless Scent di mana apabila menggunakan KD Speechless Scent keluaran Al Mujahid Trading. Ianya telah dapat membantu mengurangkan kes sindrom bayi menangis malam. 

Ramai ibu-ibu di dalam pantang telah mengucapkan rasa terima kasih mereka kepada Al Mujahid Trading kerana telah mengeluarkan produk haruman KD Speechless Scent yang dapat membantu mereka untuk memastikan bayi mereka tidur lena setiap malam.
Alhamdulillah.

Beberapa testimoni berikut menunjukkan anak-anak yang sukar tidur malam, setelah dicalet KD Speechless Scent di kening mereka, mereka akan cepat tidur lena dan tidur yang berkualiti. 

Juga jika haruman KD Speechless Scent dititikkan di dalam air dan dijadikan bilasan mandian bayi itu, dia akan merasa tenang kemudian dibedung dan ditidurkan. Subhanallah bayi itu akan tidur dengan nyenyak.

الحمدالله على كل نعمة


*****
Apa itu KD Speechless Scent?

KD Speechless Scent adalah sejenis haruman yang berasal daripada ekstrak tumbuh-tumbuhan alam yang mana ia secara dasarnya sekadar haruman biasa dan bukan ubat.

Produk haruman ini pada asalnya telah diberikan nama "Haruman KD" namun setelah mendapat maklumbalas daripada pengguna, namanya telah ditukarkan kepada KD Speechless Scent.

KD Speechless Scent mendapat namanya "Speechless" daripada para pengguna setianya yang menggambarkan ianya satu produk haruman unik yang lain daripada lain.

"Speechless" adalah perkataan daripada Bahasa Inggeris yang membawa maksud; Kelu, Bungkam, Tiada kata-kata yang dapat digambarkab. Itulah respon awal yang diterima daripada setiap orang yang pernah dicalet haruman KD Speechless Scent ini. Ianya berbau harum semerbak tetapi lembut dan tidak menyengat, memberikan rasa kedamaian dan ketenangan kepada pemakainya malah fungsinya melebihi daripada sekadar haruman biasa. Hebat anugerah Allah ini.

KD Speechless Scent adalah krim pekat berwarna putih yang harum dan berbeza dengan haruman-haruman lain yang berada di pasaran yang kebiasaannya bersifat cecair. 

KD Speechless Scent adalah haruman yang dapat membantu dan menangani masalah seperti berikut :

1. Menangani masalah bayi atau kanak-kanak sukar tidur.

2. Menenangkan bayi atau kanak-kanak yang menangis.

3. Membantu anak-anak mudah lena dan mendapatkan tidur yang berkualiti.

Bagaimana ramai pengguna menyakini KD Speechless Scent?

Jawapan terbaik adalah
"Hanya yang mencalet mengetahui kelebihannya"

www.kdscent.com
iKemudian dan langsir hanya 1 hari

No comments:

Post a Comment