22.4.16

Haram menipu kiraan

《《《  REZEQI HARAM TANPA DISEDARI》》》

"Saya tahu menjahit Tanpa belajar"

Wah!!!

Sali memang terkejut bila Kak Aina mengambil tempahan langsir tanpa belajar dengan guru. 

Tapi dia pelik.

"Akak, kenapa potong buang pula Goblet ni?"

Kak Aina memotong kain langsir yang dah siap berjahit. Sedangkan Sali datang ke rumahnya nak mengambil langsir tempahan nya itu.

"Maaf akak. Ni kain saya kan. Kenapa banyak lebih!"

Berubah muka Kak Aina. 

"Oh!
Akak ingat 20 meter. Rupa-rupanya lebih 7 meter.
Sali tak boleh ambil hari ini.
Tingkap belakang pun akak belum siap buang ukuran."

Sali terus hilang mood. 

"Akak, mati mati saya ingat akak ada ilmu menjahit. Akak kata tak belajar pun boleh jahit.
Tapi
Akak kira formula kain pun tak tahu.
Pastu kain dah siap akak ukur berlebihan rel lah..kurang rel lah.
Jahanam kain saya asyik jahit buka jahit buka.

Maaflah kak
This 1st and last!

Rugi tau. 7 meter tu beratus RM saya. Yang akak buang tu pun duit saya.

Haram tau kak.
Menipu macam ni!"

Kak Aina terus menjawab
"Memang akak silap.  Akak memang tiada ilmu. Nak belajar mahal.  Rugi."

"So akak lebih suka MENIPU DARIPADA BAYAR YURAN?

Haram kak ooi 
Saya nak halalkan pun x ikhlas.

Camni lah kak.
Akak bayar kos kain saya yang lebih.
Betullah kata Ustazah Sahida Said. 
Ramai kedekut bayar yuran tapi sanggup menipu dalam diam.

Pergi belajarlah kak.

●Tahu formula kiraan. 
●Tahu cara nak gunting tepat.
●Tahu cara menjahit cepat.
●Tahu kaedah yang betul.

Hadiri Kelas Langsir dan Telekung Al Mujahid
InsyaAllah barkah ilmu dipelajari. 

Tiada lagi

● Salah kiraan kain
● Silap gunting kain
● Menjimatkan masa jahit buka
● Tiada lagi menipu pelanggan

Whatsapp ke HQ AlMujahid 

****************

+60134400212
+60134400212

****************

Klik http://kelaskursuslangsir.blogspot.com

No comments:

Post a Comment