26.11.14

rencana kita dan ketentuanNYa

بسم الله الرحمن الرحيم  

اللهم صل على محمد وعلى آله وصحبه وسلم

Alhamdulillah dengan rahmatNya , kita masih dapat memijak bumi ini. Masih menghirup udara segar dan masih banyak nikmat2 yang tidak terhitung. Benarlah firmanNya
"MAKA NIKMAT APAKAH LAGI YANG KAMU DUSTAKAN?'

Sesungguhnya jika diminta kita menghitung nikmat@ Allah SWt pasti tidak mampu kita menghitungnya.

Firman Allah Taala (Surah Ibrahim :34)

"Dan Dia telah memberikan kepadamu (keperluanmu) dan segala apa yang kamu mohonkan kepadaNya.
DAN JIKA KAMU MENGHITUNG NIKMAT ALLAH, TIDAKLAH DAPAT KAMU MENGHITUNGNYA.

Sesungguhnya manusia itu sangat ZALIM dan sangat MENGINGKARI (nikmat Allah).

Astagfirullah
Astaghfirullah
Astaghfirullahal azhim wa atubu ilaik!

Sahabat,

Hidup kita ini bergantung aturan rencana kita dan ketentuan Ilahi. Mungkin kita mengatakan rencana kita bagus tetapi Allah SWT mengaturkan rencana berbeza dan kita kadangkala mengeluh dengan ketentuanNya. Namun yakinlah duhai sahabat, ALLAH TAALA tidak pernah sekali pun menzalimi hambaNYa. Yakinlah dengan sebulat2 keyakinan bahawa perancangan Allah Taala yang terbaik.

Dan apabila kalian yakin dengan ketentuanNya, maka hidup kita menjadi tenang. Kita akan dimudahkan satu demi satu. Kita akan merasa suatu perasaan MENIKMATI NIKMAT YANG DISEDIAKAN.

Saya kongsikan sedikit ketentuan Allah SWT kepada saya. Maha Suci Allah mengenepikan rencana saya dan menentukan yang terbaik buat saya. Bermula sebagai pelajar, saya merencana untuk menjadi guru @ doktor. dan ketidakmampuan kebijaksanaan menyebabkan perguruan mungkin lebih sesuai. Namun rencana saya terhalang asbab sehelai purdah di muka. 

Purdah itu menyebabkan rencana terbantut. Dan ketentuan Allah SWT LEBIH HEBAT. Saya dianugerahkan mengajar pelajar2 dewasa. Dan mendidik HANYA SEHARI untuk menjadikan mereka usahawan langsir dan telekung!

Jika guru lain perlukan masa mendidik untuk berjaya, namun AlhamduliLlah, sekali saja berjumpa mereka tahu menjahit dan mampu membuka bisnes dan BERHENTI KERJA. maka nikmat apakah lagi yang saya perlu dustakan. Allahu Akbar. Di celah celah kerisauan bakal pelajar, Bolehke pandai dalam sehari saja dan SEKALI saja belajar Telekung dan Langsir, dihimpit keraguan dan ketidak percayaan pelajar dan persaing, ALLAH TAALA MENENTUKAN segalanya MUDAH.

Oleh itu, terbukti bab ILMU pelajar wajib mendapat keredhoanNYa dalam segala hal. Malah dalam kehidupan WAJIB mencari REDHO ALLAH TAALA. Tanpa redho Allah segalanya mustahil. Dan anugerah ALLAH TAALA ini hanya pinjaman. Sekelip mata ia bisa berubah. Maka baik saya @ pelajar wajib mensyukurinya.

Berbalik kepada rencana nak menjadi Doktor. Niat membantu orang lain sihat. Rencana tak menjadi sebab kurang cerdik. Sains dapat kepujian jer..Kimia cukup2 makan, hhee..tapi Allah Taala bagi juga saya dapat membuat kebaikan dan membantu menyihatkan orang lain. 

Allahu Akbar, kini bukan saja membantu seorang tetapi ribuan orang terutama anak2 kecil telah dibantu dengan produk KD SPEECHLESS SCENT. DAN SUBHANALLAH SATU DEMI SATU KEBAIKAN DAPAT DIKONGSI HANYA DENGAN CALETAN HARUMAN KD.

KD adalah HARUMAN. Namun ia menjadi suatu yang tidak terucap melainkan MASYA ALLAH, SUBHANALLAH, ALLAHU AKBAR dan LA HAW LA WALA QUUWATA ILLA BILLAH . KD BERUBAH DAN MENYELESAIKAN PELBAGAI MASALAH.

Paling ketara untuk kes STRESS.
di mana akhir zaman semua STRESS dan ALLAH SWT pinjamkan KD UNTUK MENENANGKAN EMOSI.

Malahan anak2 kecil yang SUKAR TIDUR, YANG MERAGAM, YANG BANGUN PAGI MENGAMUK MENANGGIS, YANG KEMBUNG PERUT, YAMG DEMAM, YANG SELSEMA DAN MENAKJUBKAN bila bayi kuning dimandikan dengan bilasan air KD KAN KEMBALI SIHAT!

bilamana anak2 lena tidur dan ceria, pasti rumahtangga aman damai.
Bila KETENANGAN EMOSI itu ada maka apa lagi yang kita dambakan, melainkan hidup dalam redho ALLAH.  insyaAllah

Lalu apa lagi yang saya perlu risaukan tentang dunia ini?
Ketentuannya ikut rencana saya cuma diangkat menjadi lebih baik.

ALHAMDULILLAH
ALHAMDULILLAH
ALHAMDULILLAH

kdscent.com




No comments:

Post a Comment