23.9.12

Allahu Akbar. Allahummousolli a'la Saiyidina Muhammad wa a'la aalihi wa sohbihi ajmain.
Ya Allah,
Nikmat Mu cukup hebat, nikmat Mu terlalu indah, nikmat Mu terlalu besar.
Ku bermohon kepada Mu Ya Robb...jangan di biarkan hambaMu lalai...lalai dengan pelbagai azam & cita2. Lalai dari mengingati saat kematian.

Para Pelajar Kelas Langsir,
Semalam kalian berkeluh kesah tentang hidup & saat ini kalian masih menghitung tentang Dunia. Kalian runsing tentang kewangan yang sering tersasar. Runsing dengan suami, dengan isteri, anak2 dan lain2. Mengapa ya? Mengapa kalian TIDAK merasakan nikmat yang Allah telah kurniakan? Apakah kalian TIDAK menikmati rahmat itu?

Jika saya ada yang boleh dikongsi, mungkin boleh mengubati sedikit walau tidak semua...
Jika ingin menjadi manusia BERTUAH, INGIN MERASAI NIKMAT DALAM NIKMAT, kalian harus memberi peluang kepada insan lain merasai dan menikmati nikmat yang kalian sedang menikmatinya. Kalian kena selalu memikirkan tentang nikmat apa yang dia x dapat tapi kalian dapat. Kena ada niat ingin orang lain sedar bahawa Nikmat Allah itu tanpa batasan.

Semoga segala yang kalian lihat ada pada orang lain tiada kepada diri kalian, asbab keikhlasan kalian Allah gandakan ganjaran Nikmat dan sedarlah kalian Nikmat Allah Maha Luas.

Akhir kalam,
Jangan bertanya kenapa kita tiada tapi dia ada. Bertanyalah kenapa Aku tidak memberikan dia peluang untuk memiliki apa yang Aku ada..

Barakallahulakum

No comments:

Post a Comment