6.6.12

Andai masa hanya bersisa

Assalamualaikum wrb
FirmanNya: "seketika kalian meminta tolong kepadaKu, maka Aku akan menjawab dan mengabulkan doa2 kalian."

Baginda SAW bersabda: " Orang mukmin itu, dia memandang dosa yang dilakukannya bagaikan gunung yang bila2 masa akan menghempapnya dan membinasakannya. Adapun orang munafik, menganggap dosanya bagaikan hinggapan lalat yang bila2 masa boleh diusir.

Duhai pelajarku sayang..
Semalam dan tadi kita pasti memasang impian.  Impian ingin berjaya, impian untuk menambah besar bilik jahitan walau tempahan x banyak. Impian untuk pergi umrah , haji, over c walau hanya di Langkawi..janji impian terlaksana. Sesungguhnya impian akan menjadi lenyataan bilamana diikuti dengan usaha, doa & tawakal. Cuma yang perlu kita fikirkan adalah apabila impian menjadi kenyataan bagaimana situasi kita selepas menikmatinya. Adakah kita tambah bahagia @ lebih menderita.

Baik saya @ kalian.kita telah melalui, menikmati dan bakal menghadapi. Yang telah dilalui adalah cara hidup...yang telah dinilmati adalah kehidupan tetapi yang bakal menghadapi x tahu bila. Yang masti ianya wajib..ada yang menanti penuh kerinduan dan ramai yang tidak mahu memikrkan bagaimana menghadapinya...yakni sakratul maut.

Pelajar...
Di kesempatan yang bersisa..marilah kita bersama mengejar bekal untuk saat itu. Ubah sedikit jadual kesibukan kerja kita untuk mengusap wajah suami, membelai janggutnya walau kekacakannya telah tiada. Masa yang tersisa..berhenti sebentar untuk mendakap anak sambil mendoakannya kerana kita memang amat mengharapkan doa anak yang soleh  solehah.

Masa tersisa jika sambil menggunting langsir setelah ikuti kursus langsir almujahid...bibir dan hati jangan berhenti berzikir dan istiqfar. Gunakan kesempatan tersisa untuk membaca alQuran kerana dialah sebaik2 teman yang tidak akan menganiaya temannya...kita memang memerlukannya. Rehatnya badan kalian kangan di biarkan terlelap tanpa kalam Laila ha illaAllah Muhammadur Rasulullah...

Di kesempatan tersisa ini saya memohon jutaan maaf andai pertalian kalian sebagai pelajar kelas langsir almujahid mendatangkan noda daripada pahala...jika...jika..dan jika pertemuan itu masih ada sisanya, dengan izin dan rahmatNya kita pasti bertemu...lagi.
Maaf zahir batin kalam terakhir andai ini saja masa tersisa yang dipinjamkanNya.

No comments:

Post a Comment