18.11.11

Indahnya Hidup dalam Iman

Alhamdulillah pagi ini masih diberi kesempatan menghirup segarnya udara Malaysia..walau ada pelbagai anasir yang akan menambah penyakit...
Alhamdulillah malam tadi Allah memberi kesempatan buat kita semua untuk merayu dan mengadu kepadaNya..
Sesungguhnya..x dapat dibayangkan andai tiada hidayah dan nur Iman buat kita...pasti kita terusan dalam kejahilan dan kemungkaran..Indahnya hidup bersandarkan Iman dalam diri..

Pagi ini saya terfikir nak berehat semula dari mengajar...letihnya mengamuk dari Julai hingga kini..Cuma pelajar2 pula dok kata " cikgu jangan lah berhenti...kami x mau orang lain"..ada yang kata" laaa nanti kami x tau"...

Yang paling power pelajar yang menjadi kawan rapat kini " Akak..kan akak dah kata..jika buat comeback n pelajar melebihi kelas pelajar (ada pelajar buka kelas), it means akak memang kena mengajar...

Memang itulah kata2 saya kepadanya waktu dia 'menghasut' buka kelas semula...dan Allah telah menunjukkan jawapan kerana kelas langsir saya telah melebihi sasaran. Alahai kena teruskan lagi...tapi penat..cuma bila bermunajat 1 je saya teringat...kadang2 terbayang semula momen itu...yakni saat pelajar mendakap, mencium tangan dan merenung mata saya..dan berkata " ustazah..doakan saya dalam doa ustazah"..Allahu Robbi...harapan mereka terlalu besar...yakni ingin berjaya dan diberkati sebagaimana Allah telah memberkati usaha saya.
Jujurnya saat menaip kata2 ini sebak perasaan ini dan dalam hati ini juga mengharapkan Allah maqbulkan doa saya untuk mereka...Ya Allah Engkau rahmatilah para pelajarku yang mendoakan ku dan Engkau berilah hidayah kepada pelajarku yang menipu, yang menfitnah dan yang x mengaku mengenaliku..Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...Amiinn


Jika ada rezeqi dalam 2 minggu lagi saya akan menemui Kekasih hati yang dah lama x diziarahi..jiwa dah meronta untuk menemuinya..hati dah tersiat2 merinduinya...airmata dah berjurai saat membayangkannya...Ya Allah Engkau berilah kesempatan untuk daku, suamiku, bayiku dan Ustaz Aminuddin menemuinya..kekasih hati...MUHAMMAD SAW.


Wahai pembaca dan pelajar..jika ada kesempatan marilah bersama menghadiri Seminar Hidupkan Sunnah SAW pada 4 Dis d KL. RM150 dan seluruh kutipan untuk dana Maahad Tahfiz Tambun 8 di Ipoh. Ahli panel Ustaz Aminuddin Abdul Rahim, Ustaz Hakim alhafiz..biiznillah...semoga semua kita dapat mengamalkan sunnah dan mengajarkannya..agar selepas ini pelajar2 x lagi makan tangan kiri minum berdiri..x lagi masuk tandas kaki kanan keluar kaki kiri tapi yang lebih dari itu x lagi bermimpi dunia tetapi Rasulullah SAW datang dalam mimpi dan berkata " Akulah Rasulullah SAW"..saat terindah dalam hidup yang sewajarnya direbut kerana x semua orang diziarahi Rasulullah SAW...moga kalian diziarahi Baginda...Allahhummous solli a'la Saiyidina Muhammad wa a';a a'lihi wa sohbihi ajmaa'iin...

1 comment:

  1. Assalamualaikum...bantu saya..bantu saya,,Dengan nama Allah yg Maha kaya Maha pemurah,,bantu saya

    ReplyDelete