9.1.10

TEKNIK JAHITAN

SAYA MEMBACA BLOG BEKAS PELAJAR SAYA TENTANG TEKNIK JAHITAN AGAR RAPI...SAYANGNYA MAKLUMAT DIBERIKAN TIDAK TEPAT.
UNTUK MEMASTIKAN JAHITAN RAPI SEBENARNYA TIDAK PERLU MENGGUNAKAN PENITI LANGSUNG..ADALAH MEMBUANG MASA DAN MEREMEHKAN JIKA KAIN PERLU DIPENITI...
TEKNIKNYA CUKUP MUDAH, PASTIKAN SEWAKTU MEMEGANG KAIN JANGAN MENARIK@MEREGANG KAIN TERSEBUT TETAPI SEKADAR MELETAKKAN TANGAN.
SEWAKTU MENJAHIT TANGAN KANAN DAN KIRI SALING BERGERAK MENGIKUT JAHITAN...SEOLAH2 SEPERTI TANGAN BERJALAN.
SUKA SAYA MENASIHATKAN SESIAPA SAJA YANG INGIN MEMBERIKAN ILMU JAHITAN...JANGAN MENYUSAHKAN @ MELAMBATKAN.
BILA KITA MAMPU MEMBERI ILMU KITA MESTI PAKAR TENTANG ILMU ITU....JIKA NAK AMBIL TEMPAHAN DAN MEMBUANG MASA DENGAN PENITI, MAKA BERAPA LAMA NAK KUMPUL DUIT???
SEWAKTU MENGAJAR SAYA SELALU MENASIHATKAN JANGAN MENGGUNAKAN PENITI, SEPERTI MENJAHIT SCALLOP SAYA MENGAJAR TANPA MENGGUNAKAN JARUM HATTA SEBATANG..BUKTINYA PELAJAR JAHIT DENGAN MUDAH.
BAGI YANG INGIN MENGIKUTI KURSUS JAHITAN LANGSIR, SILA TEL 0124586938

No comments:

Post a Comment