9.3.17

KD SLIM MENGURANGKAN RASA LAPAR

TESTIMONI & KELEBIHAN PRODUK 
KDSLIM AL MUJAHID TRADING




KD Slim yang dihasilkan 100% daripada bahan semulajadi adalah dihasilkan untuk membantu :
  • MENGAWAL SELERA MAKAN.
  • MENGECILKAN UKURAN BADAN.
  • MERINGANKAN BADAN.
  • MELAWASKAN MASALAH SEMBELIT.
  • MENGEMPISKAN PERUT.
  • MEMBANTU PEMBUANGAN ANGIN, AIR DAN TOKSIN.
Ringan badan adalah nikmat. Bukan semua produk slimming mampu meringankan badan. Biasanya hanya kempiskan dulu.
KD SLIM meringankan dulu kemudian baru mengempiskan.


Antara testimoni-testimoni dari pengguna KDSLIM :-









  • → SET PAGI - 1 BOTOL UNTUK DILUMUR SELEPAS MANDI PAGI. AGAR NAFSU MAKAN DAN SELERA MAKAN TIDAK BERLEBIHAN.
  • → SET PETANG - 1 BOTOL UNTUK DILUMUR SELEPAS MANDI PETANG @ SEBELUM TIDUR. AGAR MEMECAHKAN LEMAK DEGIL. 

Dan ini cara-cara untuk penggunaannya pula :: 


  • ↦ LUMUR BEBERAPA TITIK KD SLIM - DI PERUT, BELAKANG PINGGANG, BAHU, LEHER KE DAGU , BAWAH LENGAN, PEHA ..
  • ↦ 2 KALI SAPUAN  - PAGI & MALAM SELEPAS MANDI


Whatsapp sekarang untuk dapatkan : 019-4301212





SOLUSI UNTUK KEKAL RAMPING 
TANPA MAKAN BANYAK 


KAU TAK RASA APA AKU RASA!!!
Pernah rasa DOWN masa LUNCH dengan kawan sepejabat? Tengok kawan lain, alahai. Walaupun berbaju kurung saja tapi nampak keayuan. Banding dengan aku???
Baju kurung sendat macam 6 bulan hamil.
Dah le GEMPAL, PENDEK pula. Bila jalan sebelah member, nampak sangat aku macam panda terkedek kedek. Jika tinggi mesti macam HULK. Oh badan ku!!!
Yang paling sedih bila berkumpul ramai2, ada yang mulut laser siap BERGURAU. Makanan tak habis jangan risau membazir, ada CLEANER khas akan perabis licin.
Ya lah kan, badan kita ni macam tong!!! Tapi masalahnya MEMANG BETUL pun. Lastly memang aku juga perabiskan makanan.
Aku lah yang melicinkan pinggan. Iyalah kan..MEMBAZIR tu kan KAWAN SYAITAN. So aku ni kira bukan golongan berkawan dengan syaitan lah kan. Alhamdulillah
Tapi aku tak boleh biarkan kegemukan ku menjadi BRANDING diriku. Tak mau aku digelar GEMUK. Malu bila kawan suami perli
"Kereta u x balance lah, senget kiri"
Memang bengang, malu, pilu semua ada!!! Dan aku tahu puncanya sebab aku ni terlalu berselera makan!!!
Aku GAGAL ikut DIET ATKINS. KENA MAKAN PILIH2.
Aku GAGAL BERSENAM dan BAKAR KALORI. Biasanya aku bertahan istiqamah 2 3 minggu je.
Nak makan NASI SEGENGGAM saja???
Dah cuba 2 hari je aku tahan derita.
AKU KENA KAWAL MAKAN. TAPI AKU BERSELERA MAKAN.
PUNCA AKU GEMUK ADALAH MAKAN.
PUNCA AKU TERMENGAH2 NAIK TANGGA ADALAH BERAT BADAN NI.
PUNCA AKU MULA SAKIT LUTUT ADALAH MAKAN.

So aku kena mencari SOLUSI :

๐Ÿ‘AKU KENYANG TANPA PAKSAAN.
๐Ÿ‘ NAK KEMPIS PERUT
๐Ÿ‘ NAK RINGAN BADAN
๐Ÿ‘ NAK HILANG SAKIT LUTUT
๐Ÿ‘NAK MAKAN BILA LAPAR JER

Aku nak ikut SUNNAH RASULULLAH SAW " MAKAN BILA LAPAR, BERHENTI SEBELUM KENYANG "
So aku SUDAH MENCUBA KD SLIM keluaran Al Mujahid Trading.
MasyaAllah TabarakAllah. Impian menjadi kenyataan. Aku hanya perlu MELUMURKAN KD SLIM selepas mandi pagi dan petang.
Hasilnya aku rasa KENYANG.
Kawan2 pejabat PELIK. Ada siap komen" ntah2 buang tebiat" Aku tak lagi LUNCH.
Alhamdulillah memang rasa KENYANG. Jika dipaksa pun tak boleh habis. Now aku MAKAN NASI SEGENGGAM TANPA PAKSAAN @ TERPAKSA.
Jika dulu aku asyik LAPAR. Nak mengunyah jer. Ada jer aku teringin nak makan. But not now!!! Itu hanya lipatan sejarah.
Aku tak mau kurus dipaksa. Aku nak berat badan ku turun secara IKHLAS. Alhamdulillah KD SLIM membantu

✔MERINGANKAN BADAN
✔MENGAWAL SELERA MAKAN
✔MEMBERIKAN RASA KENYANG
✔MEMBERIKAN TENAGA TANPA MAKAN BANYAK
✔MENGEMPISKAN PERUT
✔MENGECILKAN UKURAN BADAN
✔MEMUDAHKAN PERGERAKAN
✔MEMBERIKAN SEMANGAT UNTUK KEKAL SIHAT DAN RAMPING





















HONEY LEMON WITH CHIA SEED 


CHIA HONEY LEMON JUICE
Panas panas ni kita minum BIJIRIN CHIA YANG DIRENDAM DAN CAMPURKAN MADU + PERAHAN LEMON.
INSYA ALLAH membantu memecahkan lemak degil dan dengan bantuan KD SLIM, LEMAK MUNGKIN CEPAT MENCAIR!!!
Ramai masih merayu KD SLIM FREE 1 SLIMMING SOAP.
Alahai...
Jika niat memang nak kurus dan ringan badan kerana ALLAH SWT, HQ boleh less kan insya Allah.
WhatsApp ke HQ untuk dipertimbangkan.
+60134400212

-----------------------------------------------------------------

10 kelebihan minum air Lemon dengan Biji Chia :

1) Lemon mengandungi antioksida yang tinggi
2) Lemon penuh dengan detokfikasi
3) Lemon bantu dalam menurunkan berat badan
4) Lemon bantu dalam keseimbangan ph
5)Lemon bantu untuk kelihatan lebih muda
6)Biji Chia kaya dengan nutrient yang penting
7)Biji Chia kaya dengan serat yang diperlukan untuk jantung
8)Biji Chia mengurangkan penghalang kepada insulin
9) Biji Chia membantu dalam menangani lemak perut yang degil
10) Biji Chia boleh menghalang dari penyakit kanser




PRODUK KDSLIM ALMUJAHID TRADING 


Terima kasih atas sokongan dan pertanyaan.

KD SLIM 10ML
✔1 BOTOL KD SLIM I RM180
✔1 BOTOL KD SLIM ADV RM200
✔1 SET RM350
✔HQ BENARKAN JUAL MINIMA RM290
JIKA BELI
✔ 5 SET X RM250
✔10 SET X RM220
✔20 SET X RM180
KD SLIM 30ML
✔1 BOTOL KD SLIM I RM350
✔1 BOTOL KD SLIM ADV RM380
✔HARGA PER SET RM650
✔HQ BENARKAN JUAL RM450 FREE 1 SLIMMING SOAP
JIKA BELIAN SET TANPA PERCUMA SLIMMING SOAP 
✔ 5 SET X RM380
✔10 SET X RM300
✔20 SET X RM250
SLIMMING SOAP (70GM+-)
✔1 BUKU RM60
✔2 BUKU RM90
✔5 BUKU X RM40
✔10 BUKU X RM35
✔20 BUKU X RM30






Siapa Resdung?
Batuk???
Selesema???

Try sapu KD SLIM I di hidung dan leher..
INSYA ALLAH NYATA BERBEZA


Bila nasi lemak tak boleh habis .
Kuasa ALLAH SWT.
Rupanya bila diizinkan KENYANG, boleh berhenti makan.
Alhamdulillah dengan KD SLIM kini boleh ikut SUNNAH RASULULLAH SAW yakni MAKAN BILA LAPAR dan BERHENTI SEBELUM KENYANG.
Masya Allah
Bertahun mencuba makan bila lapar tetapi selalu je lapar. Tak dapat makanan berat, otak memang fikir jer SARAPAN APA? LUNCH APA? CEKODOK KARIPAP PETANG2..MAKAN MALAM LAGI...
Kadang kadang sebelum lena rasa nak makan lagi!!!
Alhamdulillah
Berbeza rasa bila ALLAH SWT meredhoi.
Nikmat yang tidak mahu saya dustakan.
Alhamdulillah





4 RAHSIA HERBA DALAM MENINGKATAN METABOLISMA ANDA




  Halia




Herba ini mempunyai kandungan yang dapat meningkatan metabolisma. Penyelidikan telah dijalankan dan menemui bahawa halia mempunyai kualiti yang mampu menahan lapar anda, ia memainkan peranan yang penting dalam menurunkan berat badan. Untuk mencuba, masak dengan menggunakan halia atau air rebusan dari hirisannya. 



Kunyit









Kunyit banyak ditemui dalam makanan india dan juga kari. Ia merupakan salah satu herba yang menjadikan hidangan (kari) anda kekuningan. Ia mengandungi curcumin iaitu satu bahan yang dijumpai dalam beberapa kajian haiwan yang berkemungkinan dapat membantu mengurangkan berat badan melalui pengawalan gula dalam darah dan juga mempengaruhi komposisi lemak dalam badan. Untuk percubaan dengan menggunakan kunyit ini, warnai makanan anda dengan menabur sedikit kunyit di atas brokoli atau bunga kubis. Ia juga sesuai digabungkan didalam sup atau stew.





Jintan putih









Untuk bahan yang sedikit pedas ini kebanyakannya selalu ditemui dalam makanan Latin, Mexico, Amerika dan Asia. Ia juga merupakan diantara herba yang mampu menaikkan suhu badan dan metabolism, yang juga mampu menurunkan berat badan anda. Anda boleh menggunakan jintan putih ini sebagai ganti untuk lada hitam. Tambahkan ia kedalam sayuran anda atau daging yang dipanggang. Kombinasi antara jintan putih dan ubi kentang di dalam hidangan anda adalah yang terbaik! Anda patut cuba. 






  Kulit kayu manis










Ada di antara anda yang tidak suka kulit kayu manis? Ini adalah salah satu herba yang diketahui oleh kebanyakan orang dan  ini adalah perkara yang paling menarik dalam menurunkan berat badan anda. Ia membantu dalam mengawal aras gula dalam darah anda, seperti yang anda juga tahu, aras gula dalam darah adalah membawa kepada peningkatan kepada penyimpanan lemak dalam badan. Jadi herba ini membantu dari menghalang keadaan ini dari terus berlaku dan membenarkan anda untuk terus menurunkan berat badan secara lebih mudah. Ia juga membuatkan anda berasa lega  dan puas kerana anda akan rasa kurang lapar. Tambah satu sudu kecil ke dalam teh anda atau tabur sedikit di atas bijirin untuk sarapan pagi yang lebih produktif. 



P/s : Jangan lupa mulakan hari anda dengan produk KDSLIM untuk kesan yang lebih menakjubkan dan salam jumaat semua :) - Al-Mujahid Trading-



10 KELEBIHAN MINUM AIR LEMON DENGAN BIJI CHIA





1.  Lemon mengandungi antioksida yang tinggi 

Lemon mengandungi vitamin yang tinggi, mineral dan antioksidan. Ini termasuk vitamin C, kalsium, kalium, magnesium, asid sitrik, pectin, limonene dan bioflavonoids. Semua sebatian ini bekerjasama untuk begabung dengan sistem imun dan untuk menjaga tubuh kita berfungsi secara optimum.

Pengarang kajian 2010 yang disiarkan dalam Jurnal Analisis Farmaseutikal dan Bio Perubatan menulis:

"Beberapa kajian menekankan lemon sebagai antara buah kesihatan yang penuh  dengan sebatian fenolik serta vitamin, mineral, serat, minyak pati dan karotenoid."

Lemon juga telah didapati mempunyai ciri-ciri antibakteria dan antivirus. Oleh itu, minum air limau suam dengan  biji chia boleh membantu untuk menjaga kumbang bermusim di teluk. Minuman itu juga boleh membantu anda pulih dengan lebih cepat jika anda telah berjangkit  dengan selesema atau flu.


2.  Lemon penuh dengan detoksifikasi

Lemon telah lama menjadi buah asasi yang sihat dalam kesihatan, detoksifikasi semula jadi dalam tubuh. Sekarang, kita tidak mencadangkan pembersihan secara mendadak di sini : Hanya menambah air lemon untuk diet keseluruhan, makanan yang tidak diproses boleh menghasilkan satu keajaiban.

Jus lemon yang segar adalah sama dalam komposisi air liur badan anda sendiri dan jus pencernaan, dan dengan itu boleh membantu badan anda untuk memecahkan makanan dan bahan-bahan lain yang lebih cepat dan cekap. Minum air limau panas, terutamanya yang kaya dengan serat biji chia, boleh membantu untuk meringankan pelbagai gangguan pencernaan, seperti kembung dan senak.

Air lemon adalah sedikit diuretik secara semula jadinya, dan dengan itu boleh membantu untuk membersihkan saluran kencing yang mengandungi bakteria. Ia juga merangsang hati untuk mengeluarkan hempedu. Hati anda adalah organ detoksifikasi utama badan anda, menjaganya di keadaan yang baik adalah amat penting.


3.  Lemon boleh membantu dalam menurunkan berat badan



Menambah lemon kedalam diet yang seimbang daripada makanan yang lain, termasuk banyak buah-buahan, sayur-sayuran, protein dan lemak yang sihat boleh membantu mencapai matlamat untuk menurunkan berat badan anda yang mungkin ada.


Satu kajian 2008 yang disiarkan dalam Journal of Clinical Biochemistry dan Pemakanan menguji kesan-kesan polifenol lemon ke atas tikus obes. Sekumpulan ujian tikus itu ditambah dengan polifenol yang diperoleh daripada kulit limau untuk tempoh 12 minggu.


Dalam hasil kajian, penulis telah menulis:

"Berat badan naik, pad pengumpulan lemak, peningkatan hiperlipidemia, hiperglisemia, dan insulin itu telah dihalang dengan ketara oleh polifenol lemon."


4.  Lemon membantu dalam keseimbangan nilai pH dalam badan anda


Walaupun lemon rasa berasid, mereka sebenarnya menghasilkan alkali dalam badan yang dapat meneutralkan bahan bahan yang berasid. Oleh kerana kandungan mineral mereka, mereka membantu untuk mengalkali darah. Disebabkan terlalu ramai orang mempunyai ph yang terlalu berasid (dalam banyak kes disebabkan oleh diet yang tidak sihat atau tabiat gaya hidup yang kurang baik), air lemon banyak membantu dalam proses ini.

Keseimbangan nilai pH dalam badan boleh membantu untuk mengurangkan keradangan dan menghilangkan asid urik dari sendi, yang boleh membantu melegakan kes-kes tertentu seperti sakit sendi kronik.


5.  Lemon membantu anda untuk  kelihatan lebih muda


Oleh kerana antioksidan yang tinggi, vitamin, dan kandungan mineral, lemon boleh membantu anda untuk terasa lebih baik. Lemon menyediakan rangsangan yang sihat dengan menaikkan tenaga anda, dan boleh membantu anda untuk mempunyai hari yang lebih fokus dan produktif.

Vitamin C yang terdapat dalam lemon juga sangat penting untuk kulit anda. Ia adalah penting dalam pengeluaran kolagen, dan juga membantu untuk melawan kerosakan radikal bebasseperti kedut. Semua ini adalah sama seperti mempunyai kulit yang lebih sihat dan lebih berseri.

Satu kajian 2007 yang diterbitkan dalam American Journal of Clinical Nutrition telah menguji kesan-kesan pelbagai nutrien pada penuaan kulit daripada 4,025 wanita dalam lingkungan yang berumur di antara 40 dan 74. Dalam keputusan mereka, penulis menulis:

"Pengambilan vitamin C yang tinggi dikaitkan dengan kemungkinan mempunyai peratus kedutan akan kelihatan lebih rendah... dan juga kekeringan'


6.  Biji chia kaya dengan nutrient yang penting untuk badan anda




Seperti lemon juga, biji chia merupakan rumah kepada pelbagai nutrient penting untuk badan. Ia mempunyai nilai fiber yang tinggi, acid lemak omega-3, protein, kalsium, zat besi dan magnesium. Biji chia juga mengandungi dua jenis vitamin seperti vitamin B1 dan vitamin B3, iaitu merupakan keperluan untuk berfungsi secara baik di system saraf anda. Tambahan pula, biji chia mengandungi nilai antioksida yang tinggi. 

                    
7.  Biji chia kaya dengan serat yang sangat diperlukan oleh kesihatan jantung kita. 

Ia telah lama diketahui bahawa serat adalah penting untuk kesihatan jantung dan untuk menurunkan berat badan kepada yang lebih sihat. Biji Chia mengandungi kedua-dua serat larut dan serat larut boleh memastikan sistem kardiovaskular yang sihat. Serat juga membantu anda terasa kenyang untuk jangka masa yang lebih lama, dengan itu menghalang keinginan untuk mempunyai snek yang tidak sihat.


 8.  Biji Chia boleh mengurangkan penghalang kepada insulin       
        

Satu kajian 2009 yang disiarkan dalam British Journal of Nutrition diuji mengenai manfaat biji benih chia kepada penghalang insulin dan dyslipidemia (jumlah yang tinggi lemak  atau kolesterol dalam darah). Kajian ini telah dilakukan ke atas tikus yang diberi makan diet yang kaya dengan gula.

Para penyelidik mendapati, "benih hasil daripada pemakanan biji chia ini menghalang daripada terjadinya dyslipidemia dan IR [rpenghalang insulin] dalam tikus yang diberi makan dengan SRD [diet yang kaya dengan sukrosa] untuk 3 minggu ... Kajian ini menyediakan data yang baru mengenai kesan yang bermanfaat dari biji benih chia ke atas lipid dan homeostasis glukosa dalam model eksperimen dyslipidemia dan IR. "



9. Biji Chia boleh membantu dalam menangani lemak perut yang degil




                      

 Lemak yang berlebihan di sekitar kawasan perut telah dikaji secara meluas dan menunjukkan terdapat satu risiko yang sangat berbahaya. Salah satu bahaya ini ialah mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk didiagnoskan sebagai pesakit yang mempunyai sakit jantung.

Pengarang bagi kajian pada tahun 2014 yang disiarkan dalam Journal of American College of Cardiology (JACC) menulis:

"Pengumpulan tisu adipos adalah faktor bagi risiko yang baru muncul untuk penyakit cardiometabolic, walaupun perubahan dari masa ke masa dalam pengumpulan lemak tidak dijalankan secara meluas. VF [lemak visceral] dan apa-apa perubahan dari masa ke masa boleh menjadi penanda yang lebih baik untuk risiko bagi individu yang mempunyai BMI berat badan yang normal dan berat badan yang berlebihan atau obes. "




  10. Biji chia boleh menghalang dari penyakit kanser

    Selain itu, biji chia boleh membantu melambatkan pertumbuhan kanser             untuk penyakit tertentu.

    Satu kajian yang diterbitkan pada tahun 2007 dalam Jurnal Prostaglandin,         leukotrienes, dan Essential Fatty Acids menguji kesan-kesan pelbagai asid         lemak poli tak tepu, termasuk minyak biji chia : "Pertumbuhan dan                     pembentukan metastasis daripada kelenjar mammary adenokarsinoma               murine."

     Keputusan daripada kajian ini menunjukkan bahawa minyak biji chia dapat         "menurunkan berat tumor dan nombor metastasis " bagi penyakit kanser.