20.6.16

Dana Ribath Annur Hami Hadramawt Yaman

๐Ÿ”Š๐Ÿ”Š DANA RIBATH ANNUR HAMI ๐Ÿ•ช๐Ÿ•ช๐Ÿ•ช

Alhamdulillah, Ramadhan ni sekali lagi Allah SWT memberikan peluang kepada para pengguna setia products KD by Al Mujahid Trading.

Saya memang tergerak hati nak bertanya kepada Habib Ahmad Hussain Aideed kot2 ada keperluan yang Al Mujahid boleh bantu ramadhan ni. Dan untuk kos lain seperti perbelanjaan kos pengajian memang dah ada dana khas, cuma nak XTRA RAMADHAN.

Saya suka para pengguna juga menikmati saham akhirat disamping mendapat kebaikan produk. Alhamdulillah kedua pihak mendapat kebaikan dunia akhirat insyaAllah.

Oleh itu saya dengan ini memberikan Harga RUNTUH untuk produk2 sehingga dana mencukupi.

PERCUMA DENGAN PEMBELIAN๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜  

☆ 5 BOTOL AL KAUTHAR FREE 1 BOTOL 
RM400 JIMAT RM80 

☆ 5 BOTOL MANJA KD  FREE 1 BOTOL 
RM400 JIMAT RM80

☆ 5 BOTOL AURA KD  FREE 1 KD SCENT 
RM450 JIMAT RM100

☆ 5 TIUB KD SPEECHLESS SCENT  FREE 2 BOTOL AURA KD 
RM500 JIMAT  RM180

☆ 5 BOTOL MINYAK ZB3 30ML  FREE 1 BOTOL
RM400 JIMAT RM80

☆ 2 BOTOL HAIR TONIC FREE 1 BOTOL HAIR TONIC 
RM240 JIMAT RM120

☆ 2 BOTOL SKIN OIL  FREE 1 BOTOL SKIN OIL 
RM220 JIMAT RM110

☆ 1 SET KD BEAUTY  ( 1 BOTOL SKIN OIL, 1 BOTOL HAIR TONIC DAN 1 BOTOL KD SCRUB)
RM280 JIMAT RM40

PERHATIAN!!!

HQ ALMUJAHID TRADING TIDAK MEMINTA DERMA .

Jika berminat mendapat set2 Offer sila WHATSAPP ke HQ AlMujahid. 

๐Ÿ“ฃ๐Ÿ“ฃ๐Ÿ“ฃ

+60134400212
+60134400212

Offer TERHAD KEPADA STOK SEMASA. 

Boleh baca apa kata pengguna di http://bit.ly/testimonikd http://bit.ly/testimonialmujahid,  

BaarakAllahulakum

11.5.16

Alhamdulillah a'la kulli nikmat

Sesungguhnya Allah SWT Maha Penyayang. Diberikan peluang untuk hamba hambaNya berkasih sayang. 

Barkah kasih sayang Sesama pelajar, kini mereka saling bantu membantu. Alhamdulillah kini 80% pelajar Kelas Telekung & Langsir AlMujahid bekerjasama menerima dan menjahit langsir. 

Mereka berjawatan tinggi di pejabat tetapi berkumpul bersama saya untuk mempraktikkan jahitan Langsir. 

Seronok melihat mereka berpuas hati setelah menjahit. Dan lucu juga dengan telatah mereka.
Mata kuyu tapi semangat nak menjahit tahap gaban!

Alhamdulillah 
Haza min fadli Robbi 


***
Jika ingin mengikuti Kelas Langsir dan Telekung Al Mujahid Trading sama ada secara hadir @ online, klik http://bit.ly/kelaslangsir

5.5.16

Ayam Masak Lemon

Untuk yang Stress fikir menu apa nak berbuka...
Jom Masak Ayam Lemon.




RESEPI AYAM MASAK LEMON

------- BAHAN-BAHAN A --------
➜ 4 keping dada ayam _ belah bahagian yang tebal tapi jangan putus
➜ 1 tbsp sos lada hitam 
➜ 1 tbsp sos tiram
➜ 1/2 tbsp gula
➜ 1 biji kuning telur
➜ 1/2 biji parutan kulit lemon
➜ 2 tbsp tepung kastard
➜ 1 1/2 tbsp tepung ubi kayu
➜ 1/2 tsp minyak bijan
➜ 1/2 tsp perencah pati ayam 
➜ Garam 

------- BAHAN-BAHAN B --------
* Boleh Digandakan adunan ini
➜ 1/2 cawan tepung jagung
➜ 1/2 cawan tepung gandum
➜ 1/2 cawan tepung beras
➜ 1 1/2 tsp biji bijan

------- BAHAN-BAHAN C --------
➜ 6 ulas bawang putih _ dicincang
➜ 4 ulas bawang merah _ dicincang
➜ 1 inci halia _ dicincang
➜ 4 - 4 1/2 tbsp jus lemon _ boleh ditambah atau dikurangkan mengikut citarasa masing²
➜ 2 tbsp sos tiram 
➜ 1 1/2 cawan air
➜ Gula 
➜ Garam secukup rasa

------- BAHAN-BAHAN LAIN --------
➜ Sedikit tepung jagung + sedikit air untuk pemekat
➜ 1/2 biji lemon _ dihiris nipis
➜ Minyak

------- CARA MASAK --------
➜ Campurkan kesemua bahan-bahan A dan perap selama 30 minit - 1 jam.
➜ Kemudian saluti ayam dengan bahan-bahan B dan goreng ayam sehingga masak. Angkat dan ketepikan.
➜ Sementara itu bolehlah sediakan sosnya.. Panaskan sedikit minyak dan tumis bawang merah dan bawang putih hingga wangi.
➜ Masukkan bahan-bahan sos selebihnya dan biarkan hingga ianya mendidih.
➜ Tambahkan bancuhan tepung jagung, gula dan garam secukup rasa.
➜ Didihkan seketika dan bolehlah ditutupkan api.
➜ Tuangkan di atas ayam goreng tadi yang telah dipotong dan disusun di atas pinggan bersama hirisan lemon.

SELAMAT MENCUBA...!

22.4.16

Haram menipu kiraan

《《《  REZEQI HARAM TANPA DISEDARI》》》

"Saya tahu menjahit Tanpa belajar"

Wah!!!

Sali memang terkejut bila Kak Aina mengambil tempahan langsir tanpa belajar dengan guru. 

Tapi dia pelik.

"Akak, kenapa potong buang pula Goblet ni?"

Kak Aina memotong kain langsir yang dah siap berjahit. Sedangkan Sali datang ke rumahnya nak mengambil langsir tempahan nya itu.

"Maaf akak. Ni kain saya kan. Kenapa banyak lebih!"

Berubah muka Kak Aina. 

"Oh!
Akak ingat 20 meter. Rupa-rupanya lebih 7 meter.
Sali tak boleh ambil hari ini.
Tingkap belakang pun akak belum siap buang ukuran."

Sali terus hilang mood. 

"Akak, mati mati saya ingat akak ada ilmu menjahit. Akak kata tak belajar pun boleh jahit.
Tapi
Akak kira formula kain pun tak tahu.
Pastu kain dah siap akak ukur berlebihan rel lah..kurang rel lah.
Jahanam kain saya asyik jahit buka jahit buka.

Maaflah kak
This 1st and last!

Rugi tau. 7 meter tu beratus RM saya. Yang akak buang tu pun duit saya.

Haram tau kak.
Menipu macam ni!"

Kak Aina terus menjawab
"Memang akak silap.  Akak memang tiada ilmu. Nak belajar mahal.  Rugi."

"So akak lebih suka MENIPU DARIPADA BAYAR YURAN?

Haram kak ooi 
Saya nak halalkan pun x ikhlas.

Camni lah kak.
Akak bayar kos kain saya yang lebih.
Betullah kata Ustazah Sahida Said. 
Ramai kedekut bayar yuran tapi sanggup menipu dalam diam.

Pergi belajarlah kak.

●Tahu formula kiraan. 
●Tahu cara nak gunting tepat.
●Tahu cara menjahit cepat.
●Tahu kaedah yang betul.

Hadiri Kelas Langsir dan Telekung Al Mujahid
InsyaAllah barkah ilmu dipelajari. 

Tiada lagi

● Salah kiraan kain
● Silap gunting kain
● Menjimatkan masa jahit buka
● Tiada lagi menipu pelanggan

Whatsapp ke HQ AlMujahid 

****************

+60134400212
+60134400212

****************

Klik http://kelaskursuslangsir.blogspot.com

21.4.16

Doa Husnul Khotimah

BACA DAN AMALKAN
*********************
Al-Habib Umar bin Hafidz berkata :
Jangan pernah lepas membaca do'a ini dalam sehari sehari-semalam.
ูŠุง ุงู„ู„ู‡ ุจู‡ุง ูŠุง ุงู„ู„ู‡ ุจู‡ุง ูŠุง ุงู„ู„ู‡ ุจุญุณู† ุงู„ุฎุงุชู…ุฉ
“ Ya Allahu bihaa, Ya Allahu bihaa, Ya Allahu bihusnil khatimah ”

Karena doa ini adalah termasuk doanya para wali-wali Allah (kekasih Allah). Doa ini termasuk puncaknya do'a. Oleh karenanya jangan perlah lepas untuk mengamalkannya.

Beliau bercerita, bahwasanya dahulu di Mesir ada seorang yang sholeh dan tekun beribadah, namun ia tidak pernah membaca doa ini karena merasa amal nya sudah banyak namun apa yang terjadi? diakhir usianya beliau murtad dan akhirnya wafat dalam keadaan su'ul khatimah (Naudzubillahi min dzalik).

Para Wali-wali Allah di Tarem Hadramaut yang mengetahui kisah ini termasuk Shahibul ratib Al Habib Abdullah bin Alwi Al Haddad sangat sedih mendengar kisah ini sehingga beliau mendawamkannya (istiqamah :baca) sebagai wirid harian pada Ratibul Haddad.

Perbanyaklah membaca doa diatas, semoga Allah memudahkan kita saat naza' (ajal menjemput :red) dan mematikan kita semua dalam keadaan husnul khatimah.
ูŠุง ุงู„ู„ู‡ ุจู‡ุง ูŠุง ุงู„ู„ู‡ ุจู‡ุง ูŠุง ุงู„ู„ู‡ ุจุญุณู† ุงู„ุฎุงุชู…ุฉ

Isteri itu ladang suami walaupun sedang uzur

ุงู„ุณู„ุงู… ุนู„ูŠูƒู… ูˆุฑุญู…ุฉ ุงู„ู„ู‡ ูˆุจุฑูƒุงุชู‡

Kali ni saya nak tulis bab tugas kita sebagai ladang suami. 
Secara ringkas apabila kita bernikah tanpa ilmu,  maka kita banyak tak tahu hak suami ke atas isteri. 

Kita mengambil ilmu daripada mak, nenek dan kawan kawan.  Sedangkan ilmu itu jauh daripada hukum hakam Islam. Dan menyebabkan kerukunan rumahtangga terjejas.

Maaf . Ini bukan bicara lucah tetapi bicara agama yang wajib semua isteri tahu dan mentaatinya.  Ia bukan bicara haram bab suami isteri.

Umumnya kita bila HAID DAN NIFAS , layanan MESRA akan dijauhi, dengan alasan bimbang berlaku hubungan suami isteri. Malah sengaja tidak berhias untuk suami. Jika ketika berpantang,  bau badan dan bilik tidur hanya bau minyak angin!

Dilarang bersolek , dilarang berwangian kecuali haruman rempah ratus. Suami dilarang rapat.  Takut sangat suami tak tahan.

Tahukah puan, 
Kita wajib melayani nafsu suami walaupun sedang uzur.  Larangan hanya MEMASUKKAN ***** KE DAERAH TERPENCIL. BUKAN LARANGAN BERMAIN DAN BERLARI KELILING TAMAN.

Mazhab Syafe'ei mengharamkan permainan tanpa lapik di pintu masuk. Tapi bermain lah sepuas hati jika dilapisi walaupun kain nipis.

Mazhab lain boleh bermain gesel2, tanpa lapik asalkan tidak menceroboh taman terindah itu. 

Oleh itu wahai isteri, dengan peha mu, dengan bukit mu, dengan tangan mu,  puaskan nafsu suami mu. Gunakan skil picit memicit. Dan picit lah hingga si dia terkulai kepuasan.

Maaf, sila baca dengan pandangan ilmu bukan lucah!

Suami itu nafsunya satu. Berapa lama mampu menahan kegetiran.  Haram lelaki membuang money dengan tangan tapi pahala bagi isteri melepaskan money suaminya melalui tangannya. 

Oleh itu tiada isu 
Islam itu kejam ketika isteri uzur. Tiada juga isu berpantang 100 hari dan lain lain.

Maaf terpaksa menulis untuk memahamkan. Haram sesiapa yang membayangkan perhubungan suami isteri lain. Dan haram sesiapa bercerita teknik dan skil bersama pasangan.

****
Catatan berdasarkan pengajian bersama Buya Yahaya di Masjid alFalah USJ

Wallahu a'lam


19.4.16

KD Scent Menenangkan anak anak

ุงู„ุณู„ุงู… ุนู„ูŠูƒู… ูˆุฑุญู…ุฉ ุงู„ู„ู‡ ูˆุจุฑูƒุงุชู‡ 

Suatu yang menduga kesabaran ibu bapa adalah Tangisan si kecil. 

Anak yang meragam. Yang diletak menangis. Yang menjerit mahu dibelai memang menduga kesabaran ibu2 terutamanya. 

Bayangkan nak ke tandas pun menjerit. Nak solat hilang khusyuk.  Malah ada sanggup meninggalkan solat kerana anak menangis.  Betapa seorang ibu sanggup menanggung dosa daripada mendengar tangisan anak.

Alhamdulillah dipinjamkan KD Scent dan Aura KD untuk membantu ibu bapa yang Stress.  Yang bergaduh kerana anak anak. Yang runsing. Yang apa saja...InsyaAllah dengan dicalit KD SCENT dI nadi dan hidung, anak akan tenang & mengawal emosinya.

Bila disapu di kening, insya Allah anak @ siapa saja akan mudah lena dengan nyenyak. Tiada lagi menangis terkejut.  Dan akan bangun dengan senyuman puas tidur .

Insya Allah. Boleh Whatsapp ke HQ AlMujahid +60134400212 untuk set offer.

BaarakAllahulakum 








APA yang penting kerjasama

ุงู„ุณู„ุงู… ุนู„ูŠูƒู… ูˆุฑุญู…ุฉ ุงู„ู„ู‡ ูˆุจุฑูƒุงุชู‡ 
Alhamdulillah. Walaupun dulu isteri yang belajar Telekung dan Langsir, namun kini suami juga belajar bersama. 
Kini sama sama mengukur, mengira, menggunting kain.

Sama sama menjahit dan sama-sama menggantung hasil jahitan. 

Alhamdulillah. Sang isteri yang Tangan Kayu kini dah semakin cekap menjahit langsir. Dulu sewaktu berkursus sehari, Pn Sazaliza memang buta jahit. Tahu bawa gunting dan jarum sahaja. Kini bukan saja jarum, tapak jahit pun dah kenal. SubhanAllah.  

Kuasa Allah.  Maha Kaya Maha Penyayang.  Bermula kelas sehari , kini mereka mengikuti kelas lanjutan jahitan Langsir.

Kini mereka mengorak langkah menuju usahawan langsir yang bertaqwa. InsyaAllah mereka akan menjadi usahawan yang mencari keredhoan Nya bukan kekayaan  dan kejayaan semata-mata. 

Lihat jadual terkini di http://bit.ly/kelaslangsir