19.7.16

ANAK BERMASALAH KE???

Kuasa Allah mengatasi segalanya. Tiada yang Maha Menyembuhkan selain Allah SWT. Produk KD Al Mujahid Trading hanya perantara. Manakala keikhlasan pengguna juga penyebab Allah SWT mengizinkan produk KD SPEECHLESS SCENT dan AURA KD berjaya menyelesaikan dan membantu pelbagai masalah seperti anak meragam, x mahu ke sekolah, degil, baran, tantrum dan lain lain. 

Boleh membaca pelbagai perkongsian ikhlas di http://bit.ly/testimonikd


jika ada kebaikan boleh whatsapp ke HQ AL MUJAHID TRADING 

+60134400212

















rambut dan kulit bisa merunsingkan

Perasan tak ramai wanita walaupun dalam rumah, tanpa lelaki ajnabi, masih berserkup 24jam. Muda lagi bukan macam nenek nenek..Salah satu sebab adalah rambut mereka keguguran, mulai nampak botak, berkelemumur.

Begitu juga ramai wanita yang wajah sering kena matahari akan kelihatan kusam kulit wajahnya, nampak jelas jeragat dan bila buka tudung alahai, nampak muka berbelak belak bagaikan orang putih dan melayu duk sebelah2...

cuba baca apa kata pengguna set beauty KD. Adakah mereka seperti puan ???

Whatsapp ke HQ Al Mujahid +60194301212











Kepakaran saya adalah.....

ALHAMDULILLAH
ALHAMDULILLAH
ALHAMDULILLAH

Sesungguhnya saya sendiri tidak pernah menduga, tidak pernah terfikir bahawa kasih sayang antara guru dan pelajar itu saya miliki. kasih sayang yang terjalin bukan kerana RM. kasih sayang yang Allah SWT berikan kepada kami.

Bermula dengan belajar langsir dan telekung dan kini akrab bagaikan saudara malah melebihi saudara mara. Bermula isteri yang belajar namun suami iku akrab hingga seluruh keluarga menjadi mesra hatta mak ayah di kampung pun kenal.

SubhanAllah.
Barkahnya pertemuan antara kami. Dan uniknya mereka bermula zero dalam bidang jahitan dan kini mereka antara tukang jahit yang berkualiti.

Hebatnya pelajar pelajar saya adalah mereka mahu mendengar nasihat. Mereka mengejar yang orang lain abaikan. Yakni mereka memburu Ramadhan. Mereka tidak fokus kepada jahitan tetapi fokus kepada ibadat.

Tempahan2 awal telah disiapkan dan menolak sebarang tempahan sebelum raya. Dan mereka boleh ikut majlis2 ilmu dan Qiyamullail. Dan benarlah bilamana seseorang itu menyibukkan dirinya dengan Allah SWT maka didatangkan makhluk lain untuk menyibukkan diri mereka kepadanya.

Allah SWT menghantar penempah2 langsir dan telekung yang setia menanti selepas raya baru beroperasi. Dan berderet sanggup menanti giliran , silap harbulan penuh tempahan hingga Deepavali, hehe..

okay, bagaimana pelajar lain yang sibuk menjahit semasa Ramadhan? Saya juga bertemu mereka. Ada senyuman manis iaitu rezeqi bertambah. Tak habis2 dok ulang Terima Kasih Ustazah sanggup bagi peluang. Sanggup mengajar betul2.

Mereka seronok sebab kain mereka ngam2 tiada pembaziran dan ukuran siap cantik terletak. Tiada kecacatan dan pelanggan berpuas hati. itulah sebab masa belajar kena fokus dan Ikhlas. Bila ikhlas kerana Allah SWT dan fokus, semua yang saya ajar walaupun tiada mesin akan terpampang semasa mengira, menggunting dan menjahit. Bila siap gantung memang superb!!!

Adakah saya yang pakar @ bijak???
Sama sekali tidak. Saya hanya mengajar mengikut ilmu yang dipinjamkan Allah SWT. Teknik cepat mengira pun Allah SWT yang ilhamkan. Saya bukan pensyarah @ guru mathematik. Saya pelajar yang GAGAL mathematik...hehe.

Yang ilhamkan formula demi formula adalah Allah SWT. yang bagi cekap menjahit juga Allah SWT. Yang hantar pelanggan juga Allah SWT.

lalu buat apa mendabik dada mengatakan PAKAR sedangkan tiada langsung ilmu yang dicipta sendiri melainkan ilham daripadaNya ...

BaarakAllahulakum

ustazah Sahida Said tiada kelebihan walaupun sebesar zarah. 

29.6.16

Antara paten yang dipelajari

Alhamdulillah, diam x diam, dah 15 tahun ++ lebih saya mendidik ribuan pelajar langsir. Dan Alhamdulillah ramai yang belajar dan terus mengambil tempahan. Dan kini mereka telah berjaya menjana puluhan ribuan RM setiap bulan dan ada yang melonjak ketika tempahan Aidilfitri.

baru baru ni, saya berbicara dengan pelajar saya. Dia begitu seronok berjumpa semula kerana lama dia mencari saya. No telefon saya bertukar dan dia menjejaki saya beberapa tahun namun hampa hingga mendengar saya bersiaran di radio ikim.

Saya sendiri tidak menyangka, begitu besar keinginannya mahu bertemu saya. Alasannya, saya lah yang mengubah persepsinya dalam kehidupan. Dan dia berkali kali mengucapkan Terima Kasih atas ilmu langsir yang saya ajarkannya.

"ustazah, saya ingin peluk ustazah. Setelah belajar saya cuba buat dan akhirnay saya menerima banyak tempahahn. Saya nak belanja utzh. Dan saya nak sambung belajar jahit cadar dan sarung kerusi pula"

itu antara ingatan pelajar2 yang tahu menghargai guru, dan memang wajar mereka berjaya. manakala ramai juga yang mencemuh dan melupakan guru terus. Itulah realiti kehidupan. yang penting saya sebagai guru meredhoi ilmu diberikan. insyaAllah mereka akan berjaya.

Di bawah adalah antara paten yang diajar dalam modul 1. Ianya bukan semudah ditiru tanpa ilmu. Perlu kiraan khas dan teknik menjahit. oleh itu guru wajib memberikan formula dan skil jahitan cepat.insyaAllah pelajar2 akan berjaya menyiapkan langsir dengan cepat dan kemas.

baarakAllahulakum.


MODUL YANG DITAWARKAN :

MODUL 1

KELAS TELEKUNG TANPA PRATIKAL MENJAHIT

KELAS LANGSIR TANPA PRATIKAL MENJAHIT

--------------------------------------------------------------------------


KELAS TELEKUNG DENGAN LATIHAN PRATIKAL MENJAHIT

----------------------------------------------------------------------------------------------

MODUL 2

KELAS LANGSIR DENGAN LATIHAN PRATIKAL MENJAHIT

----------------------------------------------------------------------------------------------

MODUL 3

KELAS TELEKUNG & LANGSIR DENGAN LATIHAN PRAKTIKAL MENJAHIT.
TERHAD 6 ORANG SAHAJA SATU KELAS.





















pintu boarding sedang mulai ditutup

Allahu Robbi,

Singkatnya masa, kini menjelang saat perpisahan. Setahun menanti dan kini wajib melepaskan pergi,tanpa boleh ditambah sehari lagi.

Ramadhan.
beruntungnya kita menjalani 25 hari kehidupan dalam bulan ini. Dan malangnya kita membiarkan 25 hari tanpa terisi dengan TAUBAT.

Kita menipu diri kita kerana persiapan raya itu memang kita dah rangka. Kita susun cantik jadual bbalik kampung dan lain2 tanpa sedar kita melupakan Ramadhan ini hingga berkecil hati.

Adakah perasaan nak raya itu sama dengan perasaan  sewaktu nak sambut Ramadhan???
Sedangkan dari bulan rabi'ul akhir kita dah menempah pakaian raya. Benarkah kita ada hati dengan Ramadhan???

Ramadhan hanya ada dalam hati yang menyintainya. mungkin sebab itu kita dilalaikan menikmati Ramadhan kerana hati kita bukan 100% untuk Ramadhan.

Alangkah ruginya jasad dan roh yang bertuankan kita. Kita tidak mahu memberikan kesempatan kepada roh dan jasad unuk menikmati Syurga dengan kehadiran Ramadhan..alangkah ruginya.

Alangkah ruginya telinga, mata, lidah, kaki tangan dan lain2 kerana kita tidak memberikan peluang kepada anggota itu untuk menemui Allah SWT dengan cahaya kilauan Ramadhan.

Allahu Akbar
masa bersisa. tinggalkan bab Raya tapi kejarlah akhir Ramadhan. Wajib mengejar kerana kita sudah jauh ketinggalan...seperti mengejar PESAWAT YANG SUDAH DIHIDUPKAN ENJIN DAN PINTU BOARDING MULAI DITUTUP.

YA ALLAH
YA ALLAH
YA ALLAH

mohonlah PENGAMPUNANNYA..MOHONLAH SAMBIL MENANGIS. MENANGISLAH MENANGISLAH MENANGISLAH..kulit yang disntuh airmata TAKUT KEPADA ALLAH SWT TIDAK AKAN DISENTUH API NERAKA.

dan ingatlah BAHANG API NERAKA ITU SAJA BISA MENCAIRKAN segalanya. apa lagi jilatan api neraka..ya Allah ya Allah ya Allah






20.6.16

Dana Ribath Annur Hami Hadramawt Yaman

πŸ”ŠπŸ”Š DANA RIBATH ANNUR HAMI πŸ•ͺπŸ•ͺπŸ•ͺ

Alhamdulillah, Ramadhan ni sekali lagi Allah SWT memberikan peluang kepada para pengguna setia products KD by Al Mujahid Trading.

Saya memang tergerak hati nak bertanya kepada Habib Ahmad Hussain Aideed kot2 ada keperluan yang Al Mujahid boleh bantu ramadhan ni. Dan untuk kos lain seperti perbelanjaan kos pengajian memang dah ada dana khas, cuma nak XTRA RAMADHAN.

Saya suka para pengguna juga menikmati saham akhirat disamping mendapat kebaikan produk. Alhamdulillah kedua pihak mendapat kebaikan dunia akhirat insyaAllah.

Oleh itu saya dengan ini memberikan Harga RUNTUH untuk produk2 sehingga dana mencukupi.

PERCUMA DENGAN PEMBELIAN😍😍😍  

☆ 5 BOTOL AL KAUTHAR FREE 1 BOTOL 
RM400 JIMAT RM80 

☆ 5 BOTOL MANJA KD  FREE 1 BOTOL 
RM400 JIMAT RM80

☆ 5 BOTOL AURA KD  FREE 1 KD SCENT 
RM450 JIMAT RM100

☆ 5 TIUB KD SPEECHLESS SCENT  FREE 2 BOTOL AURA KD 
RM500 JIMAT  RM180

☆ 5 BOTOL MINYAK ZB3 30ML  FREE 1 BOTOL
RM400 JIMAT RM80

☆ 2 BOTOL HAIR TONIC FREE 1 BOTOL HAIR TONIC 
RM240 JIMAT RM120

☆ 2 BOTOL SKIN OIL  FREE 1 BOTOL SKIN OIL 
RM220 JIMAT RM110

☆ 1 SET KD BEAUTY  ( 1 BOTOL SKIN OIL, 1 BOTOL HAIR TONIC DAN 1 BOTOL KD SCRUB)
RM280 JIMAT RM40

PERHATIAN!!!

HQ ALMUJAHID TRADING TIDAK MEMINTA DERMA .

Jika berminat mendapat set2 Offer sila WHATSAPP ke HQ AlMujahid. 

πŸ“£πŸ“£πŸ“£

+60134400212
+60134400212

Offer TERHAD KEPADA STOK SEMASA. 

Boleh baca apa kata pengguna di http://bit.ly/testimonikd http://bit.ly/testimonialmujahid,  

BaarakAllahulakum

11.5.16

Alhamdulillah a'la kulli nikmat

Sesungguhnya Allah SWT Maha Penyayang. Diberikan peluang untuk hamba hambaNya berkasih sayang. 

Barkah kasih sayang Sesama pelajar, kini mereka saling bantu membantu. Alhamdulillah kini 80% pelajar Kelas Telekung & Langsir AlMujahid bekerjasama menerima dan menjahit langsir. 

Mereka berjawatan tinggi di pejabat tetapi berkumpul bersama saya untuk mempraktikkan jahitan Langsir. 

Seronok melihat mereka berpuas hati setelah menjahit. Dan lucu juga dengan telatah mereka.
Mata kuyu tapi semangat nak menjahit tahap gaban!

Alhamdulillah 
Haza min fadli Robbi 


***
Jika ingin mengikuti Kelas Langsir dan Telekung Al Mujahid Trading sama ada secara hadir @ online, klik http://bit.ly/kelaslangsir

5.5.16

Ayam Masak Lemon

Untuk yang Stress fikir menu apa nak berbuka...
Jom Masak Ayam Lemon.




RESEPI AYAM MASAK LEMON

------- BAHAN-BAHAN A --------
➜ 4 keping dada ayam _ belah bahagian yang tebal tapi jangan putus
➜ 1 tbsp sos lada hitam 
➜ 1 tbsp sos tiram
➜ 1/2 tbsp gula
➜ 1 biji kuning telur
➜ 1/2 biji parutan kulit lemon
➜ 2 tbsp tepung kastard
➜ 1 1/2 tbsp tepung ubi kayu
➜ 1/2 tsp minyak bijan
➜ 1/2 tsp perencah pati ayam 
➜ Garam 

------- BAHAN-BAHAN B --------
* Boleh Digandakan adunan ini
➜ 1/2 cawan tepung jagung
➜ 1/2 cawan tepung gandum
➜ 1/2 cawan tepung beras
➜ 1 1/2 tsp biji bijan

------- BAHAN-BAHAN C --------
➜ 6 ulas bawang putih _ dicincang
➜ 4 ulas bawang merah _ dicincang
➜ 1 inci halia _ dicincang
➜ 4 - 4 1/2 tbsp jus lemon _ boleh ditambah atau dikurangkan mengikut citarasa masing²
➜ 2 tbsp sos tiram 
➜ 1 1/2 cawan air
➜ Gula 
➜ Garam secukup rasa

------- BAHAN-BAHAN LAIN --------
➜ Sedikit tepung jagung + sedikit air untuk pemekat
➜ 1/2 biji lemon _ dihiris nipis
➜ Minyak

------- CARA MASAK --------
➜ Campurkan kesemua bahan-bahan A dan perap selama 30 minit - 1 jam.
➜ Kemudian saluti ayam dengan bahan-bahan B dan goreng ayam sehingga masak. Angkat dan ketepikan.
➜ Sementara itu bolehlah sediakan sosnya.. Panaskan sedikit minyak dan tumis bawang merah dan bawang putih hingga wangi.
➜ Masukkan bahan-bahan sos selebihnya dan biarkan hingga ianya mendidih.
➜ Tambahkan bancuhan tepung jagung, gula dan garam secukup rasa.
➜ Didihkan seketika dan bolehlah ditutupkan api.
➜ Tuangkan di atas ayam goreng tadi yang telah dipotong dan disusun di atas pinggan bersama hirisan lemon.

SELAMAT MENCUBA...!